Rush Hour Gratification (Se Puede Encontrar Satisfacción en Horas Peak del Trafico)

I recently came across an interesting incentive scheme to reduce peak-time congestion. Based on a pilot that was successful for a large company in India that ran its own company buses for employees, workers earned 1 credit for each journey taken, and 3 credits for each journey taken during off-hours with the chance to win a substantial lump sum based on a lottery system at the end of the month. The scheme effectively doubled the number of off-peak commuters and the cost of the lump sum at the end of the month could have been quadrupled before eating up the savings generated from running fewer buses.

Similar models have been implemented before, but this one is unique in two ways:

1) By offering a chance to win say $1,000 at the end of the month or win 50 cents for taking an off-peak bus on any given day, the individual opts for the big payday.

2) The employees at this company all worked together. They put a face to the winner at the end of each month and naturally projected themselves occupying that lucky position sometime in the upcoming months.

Still trying to work out how this could take place in a large city, but it would appear rewards-based schemes might be the better option than punitive ones currently employed in many cities.

Recién encontré un modelo incentivo bien interesante para reducir la congestión durante horas peak del tráfico. Basado en un estudio piloto exitoso dentro de una compañía privada en India, la compañía se los proveía a sus trabajadores buses diarios. Los empleados recibieron un crédito para cada viaje, y 3 créditos para cada viaje tomado afuera de las horas peak. Al fin de mes, hubo una lotería y el ganador (los que tuvieron más créditos tuvieron una mejor chance para ganar) gano un monto fijo. Al final el modelo efectivamente doblado el número de viajeros durante las horas non-peak. Además, el costo del premio cada mes era un cuarto de los ahorros que la compañía realizo por no usar tantos buses.

Modelos parecidos han estado implementado antes, pero este modelo es único por dos razones:

1) El chance para ganar por ejemplo $1,000 al fin de mes o ganar 50 centavos por cada viaje fuera de horas peak es clave. El individuo, según el piloto, elegiría el $1,000 casi 95% del tiempo.

2) Los empleados trabajaron juntos (en la misma compañía). Ellos pudieron visualizar los ganadores, los conocían, entonces naturalmente era muy fácil pensar en uno mismo ganando también.

Todavía me cuesta concebir como implementaría esto en una ciudad grande sin conocidos familiares, pero parece que modelos que regalan en vez que castigan de vez en cuando funciona mejor.

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